Yoga former

Vinyasayoga

En dynamisk yogaform som har sin utveckling från den klassiska Hathayogan. Här arbetar vi med olika kombinationer av kroppsställningar och rörelser med hjälp av andningskontroll. Vinyasayoga är en lättillgänglig träningsform som passar alla. Man arbetar efter sin egen förmåga med sin egen kroppsvikt och förutsättningar. Här tar man ett steg i taget för att nå styrka, balans, smidighet och rörlighet. Den ökar kroppskännedomen, koncentrationsförmågan och släpper på stress och spänningar runt leder och muskler. Detta sker med hjälp av ett medvetet andetag som även ger ökad lungkapacitet. Vinyasayoga bygger styrka och ökar fokus på här och nu, renar kroppen på slaggprodukter och jämnar ut obalanser.

Hatha yoga

En mjukare form av fysisk yoga som inte är bunden till en fast serie av rörelser. Programmen sätts ihop på en nivå som passar varje klass. Rörelserna hålls lite längre än i Vinyasa yoga.

Yin yoga

En terapeutisk synsätt inom yoga. Den är meditativ och positionerna hålls länge för att komma åt kroppens djupt liggande bindväv. Yinyoga balanserar energi och cirkulation mycket effektivt.

Personlig träning – PT yoga

Här får du individuell anpassad yogapraktik efter just dina förutsättningar och behov. Den ökar kvaliteten på den tid du investerar på yogamattan. Du kan boka en enstaka tid eller mer regelbundet över en längre period.

Mindfulness

Innebär att träna sin egen uppmärksamhet och kunna njuta av att vara fullständigt närvarande vilket till en början kan vara svårt men är en konst som går att öva upp. Helt utan att förändra, förbättra eller förtränga din tillvaro – utan att bara se den precis som den är. Att kunna acceptera saker precis just som de är genererar till stor lätthet och kanske väg till lycka.